Cupcake

Hej, Idag har jag bakat. Jag har bakat cupcakes.
Dom vart mycket söta och goda. Jag tänkte lägga ut ett bra resept på
cupcakes. Dock inte dte reseptet som jag andvände mig av.

Leilas Classic Cupcakes (12 cupcakes)

  • 3 ekologiska ägg
  • 2 1/2 dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 100 g smör
  • 1 dl mjölk
  • 3 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 nypa salt
  • Skal och saft av 1 citron
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
  3. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten.
  4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
  5. Blanda i rivet skal och saft av en citron.
  6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
  7. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter.

Cream Cheese Frosting

  • 60 g mjukt smör
  • 5 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 msk färskpressad citronsaft
  • 100 g philadelphia ost
  1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphia ost krämigt.
  2. Dela upp frostingen och färga den i olika färger eller behåll den vit.
  3. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel eller blommor.



Jag beundrar folk som orkar göra fina cupcakes, dom är ju så smååå och det är så hilma pilligt.
Kolla in dessa cupcakes, inte darrig på handen han eller.




Kommentera här
Postat av: Signe

Svar: Åh detsamma söta du! Nä det är fjärrutlösaren :)

2011-03-07 @ 17:36:32
URL: http://signebelfiore.blogg.se/

Tankar/tycken:

Vad heter du?:
Stammis?:

Din mail: (ej viktigt)

Har du också blogg?:

En komplimang gör mig glad:

Trackback
RSS 2.0