SHF och kladdkaka!

Mums, nu blir det klasskaka i stora lass, Jag har hittat det perfekta reseptet som inte är för komplicerat men ändå väldigt gott! Hur föredrar ni till era kladdkakor? Flour,grädde eller frukt?
   

Den är snabb, kladdig, väldans god och smart, för smeten rör du ihop direkt i kastrullen. 

Ingredienser

12-16 port               

100 g Arla smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.



Nu undrar ni säkert vad jag menar med SHF, jag menar såklart Svenska Holywood Fruar
Haha, dom är sååå blåsta och det är jätte kul att kolla på pogrammet :P


Kommentera här
Postat av: J. ♥

sv: hej anni "vurpan" :-D klart jag kan!! det ska vi fixa =)<3

2010-05-05 @ 21:25:06
URL: http://juliahjohansson.blogg.se/
Postat av: linnea

haha, förlåt men kunde inte låta bli att små skratta lite åt din kommentar, på ett bra sätt då! :)



Hur jag får så mycket kommentarer? haha, ja det är ganska mycket mina vänner som kommenterar men även annat folk, jag vet inte. Antar att många gillar min blogg och ofta har något att tycka/säga om det jag skriver! :)



inte medlem på massa sidor som "garanterar" fler läsare, tycker bara sånt är bullshit ärligt talat! Vill du ha många läsare/kommentarer satsa istället på att fixa en bra och fin blogg. :) tro mig utseéndet spelar också stor roll! KRAM

2010-05-06 @ 17:15:50
URL: http://neapeaa.blogg.se/
Postat av: Soffi

sv: Tack så mycket! :) Nej det får jag inte.

2010-05-06 @ 19:21:57
URL: http://soffilia.blogg.se/

Tankar/tycken:

Vad heter du?:
Stammis?:

Din mail: (ej viktigt)

Har du också blogg?:

En komplimang gör mig glad:

Trackback
RSS 2.0