kan du inte sova?

Hej,
Om du inte kan somna så testa detta.

Såhär SKA du göra:

Läs en bok ett tag, en tråkig bok!

Öppna fönstret så att det blir lite svalt i rummet.

Drick något varmt, det lugnar kroppen och då får man lättare att somna

Tänk igenom något om och om igen, tex en dans

Lägg dig i en annan säng

Såhär ska du inte göra:

Sätta dig framför datorn, det gör dig bara mer pigg och blir lätt att man fasnar. Tro mig, och dagen efter så kommer du va heeelt död!

Läsa någon rolig tidning med mycket bilder

Gå upp och gå lite

Räkna lamm, var är det för dåligt påhitt som de kommit på. Jag föredrar hälldre kyklingar.

God Natt, hoppas ni kan sova. Nu ska jag ialifall gå och läsa min bok, och sova!


Kommentera här

Tankar/tycken:

Vad heter du?:
Stammis?:

Din mail: (ej viktigt)

Har du också blogg?:

En komplimang gör mig glad:

Trackback
RSS 2.0