BussOlycka

Hejsan.

Jo nu ska jag berätta om min bussolycka. Det är inte riktigt en BUSSOLYCKA men det är ialifall inte lyckat.
Jo, jag Ida och Isabelle hade pratat med våran mentor att vi skulle få sluta tidigare idag så vi skulle hinna med bussen. Vi gick från bilden ner till busshollsplatsen då jonna sa, -Busses står där nere nu!.
Vi vart jätte oroliga och sprang ner så vi inte skulle missa den. Då såg vi det... bussen hade åkt redan och var ca.100 meter bort. -AHHHH BUSSEN.

Vi visste inte vad vi skulle göra men vi visste att vi ville på bussen. ( vika bussarna går bara en gång per timme)(så vi ville med den bussen, så vi inte skulle behövda vänta i 1 timme). Vi sprang och vi sprang när vi kommit halvvägs upp till volvo så såg jag 3 tjejer som stog vid deras bil.
-hej, skulle jag och mina kompisar kunna få skjus av er till volvo?,får vi ska till vika och då går det bara en buss i timmen.
-Jo,men vi ska ju endå till vika så DU kan ju åka med oss.
-ohh vad bra, sa jag.

Jag fick skjus till vika och det gick jätte bra, ida och isabelle trodde att dom skulle kunna hinna till 20 bussen så dom sprang upp. Dom hann INTE med bussen. Och fick därför sitta och vänta på 4.30 bussen. Synd för dom.
Skönt för mig.



Kommentera här

Tankar/tycken:

Vad heter du?:
Stammis?:

Din mail: (ej viktigt)

Har du också blogg?:

En komplimang gör mig glad:

Trackback
RSS 2.0